کلاس ششم دبستان برهان مبین مشهد

صفحه اختصاصی کلاس ششم

۲۰ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

اطلاعیه 30مهر

چند نکته مهم


بعضی والدین فرزندشان را رها کردند؟نه تکلیف دارند نه درس میخوانند.پایه ششم یعنی اول راهنمایی!درسها سنگین تر و سختترند و نیاز به تلاش بیشتر دارند خواهشمندم پیگیر درس هایشان باشید...هرروز تکلیف دارند و پرسش درس...



کتاب دورس طلایی را به هیچ وجه به دانش آموزتان نشان ندهید!!!!


برای کاروفناوری فردا نمد و نخ و سوزن و مابقی موارد ک در کتاب گفته شده را تهیه فرمایید.

جوهر نمک و سرکه ترشی به مقدار کم هرکدام از خانواده ها داشتند فردا بدن دانش آموزشان بیاورد.

هزینه جوائز و کاربرگ فراموش نشود

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم ششم

اطلاعیه ٢٨مهر

با سلام

تمام درس اول و دوم و سوم علوم را دانش آموزان باید بلد باشند و در خانه پرسیده شود حتما.

دانش آموزتان را رها نکنید.

کاربرگ هفته پیش علوم رو باید دوشنبه همه تحویل من بدهند.حل کنند و بلد باشند.

بعد از گذشت دو هفته هنوز دانش آموزان رمضانی و فیروزی شعر را حفظ نکرده و هیچ تلاشی برای یادگیری نمی کنند.

برای مسائل انضباطی و احترام به معلم  هم بیشتر تذکر دهید !

فصل اول کتاب فارسی را برای امتحان آماده باشند.حتما پرسش کلمات،شعر،معنی شعر را از دانش آموز در خانه داشته باشید.

کنترل و نظارت بر درسها و پرسش از درس و تکالیف رو بخصوص خانم فیروزی و رمضانی و چنارانی که دانش آموزشان خود بفکر نیست بیشتر داشته باشند.

بقیه هم معمولی هستند

اولیای گرامی برای هزینه کاربرگ و بانک جوائز جمعا به مبلغ ٢۵ هزار تومان به مدرسه داده شود.

جوایز و طرح تشویقی از طرف مدرسه انگیزه مهمی برای تلاش دانش آموزتان است.

لطفا سریعتر اقدام شود تا برگه آچار برای کاربرگها تهیه شود.

با تشکر از نهایت همکاری شما

بتوئی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم ششم

آزمایش علوم

سلام

😍😍:

🔬 آزمایشگاه

آزمایش رنگ بری  صفحه ۱۸  کتاب علوم

مواد مورد نیاز 

پتاسیم پرمنگنات 

 سرکه سفید

 آب اکسیژنه 

در این آزمایش می توانیم به جای پتاسیم پر منگنات از مواد پویدین (بتادین )  و به جای آب اکسیژنه از مواد  آب ژاول (وایتکس ) استفاده  کنیم .

کمی بتادین در یک لیوان ریخته  و بعد سرکه سفید به آن اضافه کرده  می بینیم تغییرات خاصی صورت نگرفته بعد وایتکس را به مواد اضافه می کنیم در این صورت هیچ اثری از رنگ بتادین را مشاهده نمی کنیم پس می توان گفت رنگ بری صورت گرفته است .


آب اکسیژنه=یک ماده شیمیایی است که به عنوان رنگ بر استفاده میشود

نقش سرکه در این آزمایش =باعث سرعت بخشیدن به ا‌نجام واکنش میشود یعنی،باعث میشود آب اکسیژنه سریع تر بر پتاسیم پرمنگنات اثر کند و رنگ آن را از بین ببرد

آب اکسیژنه،قادر نیست که رنگ مواد مختلف را از بین ببرد،مانند چیزی که در آزمایش کاغذ های رنگی دیدیم.

دلیل اضافه کردن سرکه به محلول  پرمنگنات پتاسیم :

با افزودن سرکه محیط اسیدی میشود .پر منگنات پتاسیم  جامد بنفش رنگ است که با آب اکسیژنه در محیط اسیدی صورتی بسیار کم رنگ میشود .

نکته:

پتاسیم پرمنگنات تولید ماده ای به نام منگنز دی اکسید می کند که این ماده سبب تجزیه آب اکسیژنه میشود اما با افزودن سرکه محیط اسیدی می شود منگنز دی اکسید تولید نمیشود و  به جاش یون منگنز تولید میشود که ماده ای صورتی کمرنگ است در نتیجه آب اکسیژنه تجزیه نمی شود و خاصیت رنگ بری افزایش میابد.



آب اکسیژنه بعنوان رنگ بر به کار میرود (مثلا در مراحل بازیافت کاغذ استفاده میکنیم ). ولی رنگ همه مواد رو نمی تواند از بین ببرد.

باتشکر بتوئی

۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم ششم

ریاضی ٢۶مهر

 اطلاع رسانی ریاضی 

همه دانش آموزان درارزیابی وتکلیف خوب بودند 

تکلیف جلسه بعدی تمرین صفحه ۱۵دردفتر

 باتشکر علیائی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم ششم

ارزیابی مطالعات و قرآن

سلام
امروز امتحان از فصل اول مطالعات گرفته شد
آقآیان رمضانی ،ابراهیمی ،کمالی و چنارانی به دلیل عدم رعایت مقررات امتحانی ، نمره ای به آنها تعلق نمیگیرد که به منزله ی صفر میباشد این امر به دلیل تنبیه دانش آموزان متخلف انجام شد ، در صورتیکه اولیا دانش آموزان متخلف با آمدن به مدرسه تعهد نمایند که فرزندشان به مقررات مدرسه و امنحانات احترام میگذارد این بار از تخلف آنها چشم پوشی شده
امید است در امتحانات بعدی جبران نمایند

روانخوانی قران پیشرفت خوبی داشتند



۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم ششم

ریاضی 24 مهر

با سلام و خسته نباشید مواردجهت اطلاع رسانی نتیجه ارزیابی امتحان ریاضی دیروز وفعالیت های دانش آموزان

 آقایان چنارانی معمولی و

موسوی خوب و

رمضانی معمولی و

کمالی خوب و

حسینی خوب و

فیروزی وابراهیمی و اخلاقی ضعیف

 در ضمن دانش آموزان همگی تکلیف داشتند تکلیف جلسه بعدی کاردر کلاس صفحه۱۳درکتاب

 باتشکر علیائی

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم ششم

جلسه با اولیا ٢٣مهر

شرح جلسه ی ٢٣ مهر با اولیا دانش آموزان به انضمام ناگفته های جلسه


نکات انضباطی و تربیتی :


برای من نظم و انضباط و اخلاق نیکو . احترام متقابل به دوستان و کمک و همیاری به دوستان و احترام به جمع کلاس اهمیت زیادی دارد و با نظم و در آرامش می توان به اهداف آموزشی و علمی دست یافت.


در مورد رعایت مقررات مدرسه و کلاس با فرزندان خود صحبت نمایید.با اجازه معلم از میز بیرون بیایند.


 از غیبت فرزند خود جلوگیر ی نمایید و در صورت نیاز ، غیبت فرزند خود را به مدرسه اطلاع دهید و گواهی پزشکی را ارائه نمایید


نکات بهداشتی :


 به بهداشت فردی فرزندان خود بیشتر توجه نمایید. مسواک زدن ، به موقع خوابیدن خواب ، حمام شستن جوراب روزانه ، کوتاه نگه دانشتن مو و بدون مدل – اتو کردن لباس ها – تمیز بودن کفش - رعایت نظافت کلاس و محیط مدرسه


 توصیه به دانش آموزان در استفاده از سرویس بهداشتی و آب خوردن و خوراکی های موجود خود در ساعات زنگ تفریح


نکات آموزشی :


 نظارت ، کنترل و بررسی تکالیف و انجام کاربرگ توسط دانش آموزان و کنترل توسط والدین


انجام فعالیت های کتاب نوشتاری بعد از هر بار که درس داده شد


پرسش و پاسخ از دروس مختلف و والدین سنجی


 آوردن کتاب ها روزانه طبق برنامه درسی ، شب کنترل شود.


 آوردن وسایل مورد نیاز مثل خودکار در چهار رنگ آبی ، قرمز ، سیاه و سبز، مداد ، پاکن ، تراش مخزن دار ، خط کش ، تعداد دو رنگ ماژیک وایت برد برچسب اسم روی آن زده شود.


 کنترل و بررس دفتر فارسی کلمات مترادف همه درس ها – کلمات دارای ارزش املایی – شعر ها و معنای آن ها صورت داستان - مباحث دانش زبانی مثل کلمات متضاد و تحقیق ها و فعالیت هایی که معلم تعیین می نماید.


 علامت گذاری و یا برچسب نام روی کتاب ها و دفاتر وسایل مانند ماژیک وایت بر د و لباس فرم مدرسه ، لباس ورزشی و غیره


 توصیه به نوشتن با خط تحریری


 داشتن دفترچه یادداشت برای ثبت تکالیف روزانه


 هرماه برای آگاهی از وضعیت اخلاقی و درسی با معلمین ارتباط داشته باشید.


 وسایل فانتزی به کلاس نیاورند مانند تراش رومیزی بزرگ ، خودکار های چراغ قوه دار و لگو ....


 ارتباط والدین از طریق وبسایت و دادن پیشنهاد قابل اجرا و سازنده


نماینده اولیاء کلاس برای هماهنگی های لازم در انجام و پیشبرد اهداف کلاس پیگیر و تلاش نماید.


مقوله های رتبه بندی ارزشیابی دانش آموزان در سایت:

 خوب : دانش آموزی که همیشه بدون غلط و همیشه پاسخگو است و به تمام اهداف مورد نظر معلم دست یافته و تکالیفش را کامل انجام می دهد و اشتباه های محدودی دارد.


معمولی: دانش آموزی که بطور متوسط به اهداف و انتظارات مورد نظر معلم دست یافته باشد


ضعیف : دانش آموزی که برای انجام فعالیت ها نیاز به کمک و راهنمایی معلم دارد. و به تنهایی قادر به پاسخگویی و انجام فعالیت ها نمی باشد.

با تشکر بتوئی

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم ششم

اطلاعیه 23 مهر

با سلام 

تشکر ویژه از حضور گرم اولیای محترم در جلسه امروز.

دلیل عدم حضور والدین آقای چنارانی هرچه زودتر به من اطلاع داده شود.

کاربرگ شماره ١ علوم برای فردا کامل بشه مطالعه بشه و دانش آموزان با خودشون بیارند.

شعر فصل اول همگی حفظ باشند.

معنی کلمات درس جدید و هم خانواده ها نوشته شود.

جدا کننده های پوشه کار رنگ آمیزی و تا شنبه تحویل داده شود.

آزمون املا را والدین امضا کنند از روی آزمون بجز آقای موسوی ،

حسینی و اخلاقی یک مرتبه.

و بقیه دو مرتبه بنویسند و برگه را تحویل دهند.

با تشکر بتوئی

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم ششم

عملکرد انضباطی و درسی

سلام

عملکرد دانش آموزان در درس مطالعات و هدیه و قرآن

۱- ارزیابی درس مطالعات به غیر از آآقای موسوی ،بقیه کلاس ضعیف عمل میکنند

۲-ارزیابی درس قرآن به غیر از آقایان موسوی و چنارانی و حسینی ، بقیه کلاس ضعیف هستند و احتیاج به روخوانی بیشتری دارند

۳- ارزیابی درس انشا متاسفانه به غیر آقای موسوی بقیه کلاس فوق العاده ضعیف هستند و در حد هشدار قرار میگیرند که برای اصلاح این وضعیت باید بچه ها مطالعه بیشتری داشته باشند

۴- ارزیابی درس هدیه آسمانی به غیر از آقایان موسوی و حسینی بقیه کلاس اصلا اطلاعات مذهبی خوبی ندارند که برای اصلاح وضعیت احتیاج به مطالعه بیشتر است
۵- از نظر انضباطی چند مورد بی انضباطی مشاهده شده که امیدوارم اصلاح شوند در غیر این صورت از اولیا این دانش آموزان دعوت میشود تا با همکاری آنها اصلاح وضعیت شود


۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم ششم

اریابی ٢١مهر

با سلام

ارزیابی آزمون املای امروز

اخلاقی معمولی

ابراهیمی معمولی

حسینی خوب

کمالی ضعیف

رمضانی ضعیف

موسوی خوب

فیروزی ضغیف

چنارانی ضعیف

شعر درس رو قرار بوده حفظ باشند همه ضعیف عمل کردند.

ارزیابی علوم 

موسوی و حسینی خوب، بقیه مطالعه نداشتند.کاربرگهایی که در اختیارشون قرار دادم رو حل کنند برای دوشنبه با مطالعه کامل درسکاربرگهارو بیارند مدرسه.

ناچار برای تقویت املا و یکدست شدن کلاس تکالیف فردی و منحصر ب فرد هر دانش آموز داده خواهد شد.

معانی کلمات جدید درس دوم از آخر کتاب پیدا کنند و در برگه نت به کتاب فارسی بچسبانند.هم چنین هم خانواده ها این درس را نیز را در دفتر فارسی بنویسند.برای تقویت املا بسیار موثر است.

وسایل موردنیاز برای آزمایش علوم بین دانش آموزان تقسیم شده.فیروزی بتادین.رمضانی وایتکس  و اخلاقی سرکه سفید.لطفا برای جلسه بعد همراه خود بیارند.


با تشکر بتوئی

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم ششم